تبلیغات در سایت ما

سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل

درباره ما
 سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل
به وب سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات و موبایل خوش آمدید. در این سایت هدف ما آموزش برق، الکرونیک، کامپیوتر، مخابرات، میکروکنترلر، میکروپروسسور، دیجیتال و... می باشد. از شما خواهشمندیم با نظرات و پیشنهادات خود ما را در اداره این سایت یاری فرمایید. ثبت نام در سایت هم فراموش نشه. با تشکر مدیریت سایت
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 11
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 42 نفر
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید دیروز : 7
  • ورودی امروز گوگل : 1
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 2
  • آي پي ديروز : 2
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 536
  • بازدید سال : 2027
  • بازدید کلی : 39652
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.14.80.45
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    به نظر شما سایت در چه سطحی است؟
    امکانات جانبی

    افزایش صد برابری جریان عبوری از سیم مسی با نانولوله کربنی

    افزایش صد برابری جریان عبوری از سیم مسی با نانولوله کربنی

     

    محققان ژاپنی موفق به ساخت رشته سیمی شدند که می‌توان یکصد برابر رشته‌ سیم‌های مسی معمولی جریان از آن عبور داد.
    به گزارش سرویس فناوری ایسنا، قانون مور یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان صنعت نیمه‌هادی است، مدت‌هاست که محققان به دنبال کوچک‌سازی قطعات الکترونیکی هستند، یکی از راهبردها برای رسیدن به این هدف الکترونیک تک مولکولی است. حافظه‌های مولکولی نیز ابزاری دیگر برای رسیدن به این هدف هستند.
    ادوات الکترونیکی هر روز کوچک‌تر شده و عملکرد آنها افزایش می‌یابد که این مستلزم عبور دانسیته جریان بیشتر از این ادوات است، در واقع رشته‌های طلا و مس جریان بیشتری را از خود عبور می‌دهند. اما این سیم‌ها نیز محدودیتی برای عبور جریان دارند، بنابراین باید سیم‌های رسانایی با قابلیت عبور بیشتر جریان الکتریسته تولید کرد.
    در این راستا محققان مرکز تحقیقات نانولوله‌کربنی در ژاپن به فکر استفاده از نانولوله کربنی برای این کار افتادند. این گروه با افزودن نانولوله کربنی به مس موفق به تولید کامپوزیت رسانایی شدند که هم هدایت الکتریکی بالاتری نسبت به مس داشته و هم ظرفیت عبور جریان بیشتری را دارد. این دستاورد برای تولید ادوات الکترونیکی سریع‌تر و کوچک‌تر بسیار مناسب است.
    سیم‌های مسی باید پیوند بین اتمی بسیار قوی داشته باشند، اما در این نانوکامپوزیت جدید پیوندهای ضعیف می‌تواند منشاء الکترون‌های آزاد شوند. بنابراین با بهره‌گیری از مزایای مس و نانولوله‌کربنی در یک نانوکامپوزیت ماده‌ای رسانا و مستحکم برای عبور جریان با دانسیته بالاتر ساخته می‌شود.
    محققان نشان دادند که این سیم جدید می‌تواند یکصد برابر بیشتر از رشته‌ سیم‌های معمولی جریان الکتریسیته را از خود عبور دهد. دلیل بهبود ظرفیت عبور جریان در این نانوکامپوزیت، تقویت ساختاری آن است. در واقع نانولوله‌های کربنی موجب ممانعت از حرکت اتم‌ها در حین عبور الکترون می‌شود؛ پدیده‌ای که به مهاجرت در اثر جریان (electromigration) موسوم است. نکته مهمتر در این است که ایجاد این خاصیت فیزیک به قیمت قربانی شدن هدایت الکتریکی نانوکامپوزیت تمام نشده است، بلکه هدایت الکتریکی آن کاملا مشابه مس خالص است.
    برای تولید این نانوکامپوزیت، محققان از روش رایج پراکندگی یونی مس- نانولوله استفاده نکردند، بلکه مس را به روش الکتروشیمیایی روی زیرلایه‌ای حاوی نانولوله‌های کربنی نشست دادند. محصول بدست آمده یک رشته سیم است که در آن نانولوله‌کربنی روی مس چند بلوری حاوی مرزهای دانه متعدد را گرفته است.

    ساخت دستگاه هشداردهنده مصرف زیاد به مشترکان برق

    ساخت دستگاه هشداردهنده مصرف زیاد به مشترکان برق

     

    یکی از کارکنان مبتکر شرکت توزیع برق استان کرمانشاه موفق به طراحی و ساخت دستگاه آگاه‌ساز مشترکان برق از چگونگی مصرف خود به خصوص در زمان اوج مصرف شد.
    مهندس غلامرضا فیض در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات مشترکان برق، عدم کنترل مصرف انرژی محل زندگی خود و عدم آگاهی آنها از چگونگی مصرف انرژی محل زندگی در هر لحظه از زمان مصرف است؛ از این رو باید این آگاه‌سازی به نحوی عملی و کاربردی صورت گیرد تا عموم افراد جامعه بتوانند با علائم ساده دیداری و شنیداری اما به صورت هشداری، انرژی مصرفی محل زندگی خود را به راحتی مدیریت کنند.
    وی با بیان این‌که در مسیر طراحی و ساخت این دستگاه با تحقیقات میدانی، الگوی مصرف مناسب و معقولی متناسب با نیاز‌ها و تقاضاهای مشترکان برق خانگی به خصوص در اوج مصرف به‌دست آورده است، اظهار کرد: دستگاه آگاه‌ساز مصرف مشترکان برق شامل یک ترانس جریان (CT) و یک بورد الکترونیکی است. ترانس جریان در مسیر فاز بعد از کنتور (به طرف داخل ساختمان و بدون اتصال الکتریکی) قرار گرفته و جریان مصرفی بارهای داخل ساختمان را حس می‌کند و خروجی آن که به داخل ساختمان هدایت شده و در نقطه‌ای که در مصرف دید خانوار باشد، نصب می‌شود و بورد الکتریکی را که دارای سه چراغ سبز، زرد و قرمز است، در جریان‌های تعیین شده تغذیه می‌کند.
    فیض ادامه داد: این دستگاه از طریق چراغ‌های رنگی و سیستم سخنگو درخصوص میزان مصرف به مشترکان هشدار می‌دهد.
    وی با بیان این‌که این دستگاه دارای تاییدیه علمی بنیاد ملی نخبگان است، افزود: هزینه‌ی تمام شده ساخت این دستگاه 30 تا 35 هزار تومان است که امیدواریم نهادهای متولی جهت توسعه‌ی کاربرد آن حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

    از حالا دوشاخه ها را به پنجره وصل کنید

    از حالا دوشاخه ها را به پنجره وصل کنید

     

    سوکت پنجره یا ویندوز سوکت یک پلاگین است که به پنجره ی شما ضمیمه می شود و از طریق پنل خورشیدی که در پشت آن قرار دارد نیروی برق را در خود ذخیره می کند. این ذخیره ی انرژی در طول روز به شما اجازه می دهد تا انرژی مورد نیاز دستگاه های خود را تآمین کنید.

    یک باتری داخلی به شما اجازه می دهد تا برای استفاده های بعدی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید، حتی اگر آن را از پنجره جدا کرده باشید.

    شما می توانید این وسیله را در کیف خود نگه دارید و هر کجا که خواستید آن را به پنجره بچسبانید و از آن استفاده کنید.

     من که بی صبرانه منتظر تولید این محصول کاربردی هستم. نظر شما در مورد ویندوز سوکت چیست؟ از چه ابزار دیگری که از انرژی خورشید بهره می برد استفاده کرده اید.

    تامین انرژی برق مورد نیاز از طریق گیاهان

    تامین انرژی برق مورد نیاز از طریق گیاهان

     

    خورشید بزرگترین منبع انرژی سیاره زمین است، این درحالی است که تنها یک بخش کوچک از تشعشع خورشیدی که به زمین می رسد به انرژی سودمند تبدیل می شود. براساس اظهارات راماراجا راماسامی استادیار دانشکده مهندسی دانشگاه جورجیا و یکی از نویسندگان مقاله این تحقیقات، انرژی پاک نیاز قرن حاضر است. این رویکرد ممکن است روزی توانایی ما برای تولید انرژی پاک تر را از نور خورشید با استفاده از سیستمهای گیاهی متحول کند.

    گیاهان قهرمانان بی چون و چرای انرژی خورشیدی هستند. پس از میلیاردها سال تکامل، بهره وری کوانتومی اکثر گیاهان حدود ۱۰۰ درصد است، به این معنا که برای هر فوتون نور خورشید که یک گیاه جذب می کند همان تعداد الکترون تولید می کند. تبدیل بخشی از این نور به انرژی الکتریسیته حتی از پنلهای خورشیدی هم تأثیر و بهره وری بیشتری دارد. چرا که پنلهای خورشیدی با بهره وری سطحی بین ۱۲ تا ۱۷ درصد کار می کند. راماسامی اظهار داشت: ما توانستیم در فرآیند فتوسنتز مداخله کنیم تا بتوانیم الکترونها را پیش از آنکه گیاهان از آنها استفاده کرده تا شکر تولید کنند، بدست آوریم.

    این فناوری دربرگیرنده جداکردن ساختارها در سلول گیاهی است که به آن thylakoidها گفته می شود، این سلولها مسئول جذب و ذخیره انرژی از نور خورشید است. محققان پروتئینهای موجود در این سلولها را دستکاری کرده تا در مسیر آنها مداخله کنند. این سلولهای تغییر کرده با نانولوله های کربنی به عنوان ساختارهای استوانه ای شکل که ۵۰ هزار بار باریکتر از یک موی انسان است از حرکت بازداشته شدند.

    این نانولوله ها به عنوان یک رسانای الکتریکی عمل کرده و الکترونها را از مواد گیاهی گرفته و آنها را به یک سیم می فرستد. در آزمایشهایی با وسعت کوچک این رویکرد موجب ایجاد جریان الکتریکی می شود. براساس اظهارات محققان، هنوز باید کارهای بسیاری روی این پروژه انجام داد تا این فناوری به مرحله تجاری و صنعتی راه یابد. محققان درحال حاضر برای بهبود و ثبات نتایج این دستگاه درحال تحقیق و بررسی هستند.

    متر هوشمند با قابلیت سنجش مصرف برق

    متر هوشمند با قابلیت سنجش مصرف برق

     

    متر هوشمند بی سیم که توسط مهندسان دانشگاه کارنیگ ملون در پنسیلوانیا طراحی شده، از امواج الکترومغناطیسی برای اندازه گیری جریان برق در سیم های وسایل برقی مختلف استفاده می‌کند.
    این دستگاه هوشمند ارزان قیمت مجهز به حسگرهای EMF‌ است که با استفاده از یک شبکه بی سیم، اطلاعات روشن و خاموش شدن وسایل برقی مختلف را به سیستم مانیتورینگ مرکزی برق خانه ارسال می کند و می تواند افزایش برق مصرفی در ساعات خاص را مشخص کند.
    سیستم متر هوشمند بمدت یک هفته در یک خانه مورد آزمایش قرار گرفت که مصرف برق تلویزیون LCD، یخچال، ماشین ظرفشویی، توستر، سیستم تهویه هوا، چاپگر لیزری و اتو را مورد اندازه گیری قرار داد.
    دقت عملکرد متر هوشمند مجهز به حسگرهای EMF حدود 98 درصد اعلام شده است که عملکرد آن برای وسایل برقی بزرگ مانند یخچال بهتر از دستگاه های کوچک مانند چاپگر گزارش شده است.
    شرکت سامسونگ، طراح یخچال هوشمند حمایت مالی این طرح را برعهده داشت.متر هوشمند بی سیم طی هفته جاری در کنفرانس بین المللی سیستم های سایبر - فیزیکی در فیلادلفیا رونمایی می شود. 

    صفحه قبل 1 صفحه بعد

    تبلیغات
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    hamed - مهدی جان اولین سالگرد سایتت تبریک میگم
    پاسخ:خیلی ممنون - 1393/4/30
    پرهام - مرسی
    پاسخ: خواهش - 1392/8/3/mz0
    علي -

    با سلام..از وبت بازديد كلي كردم..خوشم اومد جالب بود


    پاسخ:ممنون - 1392/5/20
    آبی - چرا ضمیمه های جدید رو نمیذاری

    اینایی که هست قدیمی ان
    پاسخ:سلام عزیزم باشه کلیک جدید هم میذارم چند روز سرم شلوغ بود ببخشید - 1392/4/17
    آبی -

    بابت ضمیمه کلیک ممنون


    پاسخ: خواهش قابل شم رو ندارد شرمنده یکم دیر به دیر مطالب میذارم - 1392/4/14
    احمد - سلام وبسایت خوبی داری خوشم اومد مطالبت به روزه من هرروز بهت سر میزنم قربانت احمد
    پاسخ:سلام احمد جان خیلی ممنون - 1392/2/1
    رهـــــــــــا - سلام

    ببخشید شما مقاله ای درباره کاربرد لیزر در الکترونیک دارید؟

    لطفا بی خبرم نذارید
    پاسخ:سلام رها جان نه ندارم ولی برات پیدا میکنم خبرت میکنم. - 1392/1/13
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل امتیاز دهید